Naravni pripravki za boj proti nespečnosti

Se še spomnite, kdaj ste šli nazadnje spat ob primerni uri, brez pogledov v strop, premetavanja in razmišljanja o težavah in obveznostih, ki vas čakajo?

Ne skrbite, niste sami. Kar 40 odstotkov odraslih trpi za neko obliko nespečnosti. Toda spanje je ključnega pomena za dolgoročno zdravje, saj krepi imunski sistem in zmanjšuje tveganje za bolezni srca, zato je potrebno odkriti vzrok nespečnosti in najti rešitev zanj.

Najpogostejši vzroki za nespečnost

Čeprav lahko nekatera zdravila in zdravstvene težave povzročijo nespečnost, sta najpogostejša dejavnika stres in slaba prehrana. Če ste žrtev nespečnosti, ste verjetno že poizkusili nekaj najosnovnejših stvari, kot je zmanjšanje kofeina in alkohola, premik televizorja iz vaše spalnice ali ste morda celo obiskali zdravnika, da vam predpiše uspavala. Razumljivo, če res ne gre drugače ampak ali veste, da nespečnost lahko premagate tudi na povsem naraven način? Naredili smo seznam najbolj priljubljenih naravnih pripravkov in upamo, da vam bodo kateri od njih olajšali vašo nespečnost.

SPLETNI NAKUP

Fotografija: Adobe Stock
  1. Magnezij: pomemben za boljši spanec

Magnezij se nahaja v kosteh in mišicah. Je naravno pomirjevalo in blagodejno vpliva na zdravje. Raziskave so pokazale, da lahko že majhno pomanjkanje magnezija povzroči nespečnost. Najdemo ga v živilih, kot so zelena listnata zelenjava, pšenični kalčki, bučna semena in mandlji ali v šumečih tabletah kot prehransko dopolnilo. V stresnih situacijah magnezij pomirja živčni sistem in zmanjšuje mišično napetost.

2. Melatonin: naravni regulator spanja

Melatonin je hormon, ki se naravno proizvaja v telesu in uravnava spanje. Uporablja se kot prehransko dopolnilo za boljši spanec in boljše razpoloženje. Prisoten je v zelenjavi, rižu, ingverju, bananah, mandljih in paradižniku.

3. Češnje: odlična pijača pred spanjem

Češnjev sok je okusen in zelo učinkovit način za boj proti nespečnosti, saj je poln melatonina. Povzroča zaspanost, znižuje telesno temperaturo in spravi telo v stanje počitka. Pijte češnjev sok dvakrat na dan in spali boste kot dojenček.

Fotografija: Adobe Stock

4. Kalcij: pomaga pri nastajanju spalnih hormonov

Zagotovo se spomnite, ko vam je babica pred spanjem pogrela mleko, vi pa ste ga srkali v postelji. Tega babica ni počela brez razloga. Mleko, še posebej mandljevo, je odličen vir kalcija, ki pomaga možganom proizvajati melatonin, ta pa vam pomaga, da lažje zaspite. Poleg tega lahko ob srkanju te pijače obudite prijetne spomine na otroštvo in se tako dodatno sprostite.

5. Sivka: odlična v boju proti nespečnosti

Sivka je rastlina, znana po svojih pomirjevalnih učinkih. Da boste lažje zaspali, kanite nekaj kapljic eteričnega sivkinega olja v toplo kopel in se sprostite. Drugi način je, da v steklenički zmešate eterično olje z vodo in poškropite vzglavnik, na katerem spite. In tretji način je, da sivkine cvetove shranite v bombažno vrečko, ki jo boste pred spanjem položili pod vzglavnik.

6. Melisa: blagodejno vpliva na živčni sistem

Čaj iz melise je odličen v boju proti nespečnosti. Melisa je po vsem svetu cenjena zaradi svojih pomirjevalnih lastnosti. Blagodejno vpliva na živčni sistem, zdravi nespečnost, napetost in stres. Čaj iz melise lahko pijete tudi v kombinaciji s kamilico. Tri jušne žlice melise prelijemo z litrom vrele vode in pustimo stati deset minut. Iz tega pripravka lahko pripravite tudi odlično večerno kopel – čaj samo vlijte v vročo kopel in se sprostite.

Fotografija: Adobe Stock

7. Timijan: sprosti telo pred spanjem

Zdravilne učinkovine timijana najdemo v njegovem listu in cvetu. Pomaga pri zdravljenju nespečnosti, saj sprošča mišice. Timijanov čaj pripravimo tako, da dve žlici timijana prelijemo s pol litra vrele vode in pustimo pokrito stati pol ure, naj ne stoji dlje saj bodo učinkovine izhlapele.

8. Kamilica: znana po svojih pomirjevalnih lastnostih

Kamilični čaj je najbolj priljubljen. Sprošča živce in mišice, zaradi česar deluje pomirjujoče. Nekaj minut po zaužitju boste dobesedno občutili sprostitev stresa in napetosti. V boju proti nespečnosti si lahko poleg čaja pomagate tudi z eteričnim oljem. V kad, polno tople vode, kanite deset kapljic olja. Po kopeli se boste počutili pomirjene.

9. Beljakovine in ogljikovi hidrati: hrana, ki vas uspava

Zdravi ogljikovi hidrati in beljakovine so dobra izbira v boju proti nespečnosti. Najboljša hrana, ki spodbuja spanec, je kombinacija ogljikovih hidratov in beljakovin, ki vsebuje triptofan – aminokislino, ki ima pomirjujoče lastnosti. Dobre izbire so: polnozrnati toast z rezino manj mastnega sira ali purana, banana z eno žličko arašidovega masla oz. sadja in nemastnega jogurta. Hrano uživajte vsaj eno uro pred spanjem, da imajo aminokisline dovolj časa, da začnejo delovati na možgane.

Fotografija: Adobe Stock

10. Hmelj: zmanjšuje stres

Hmelj je ena od sestavin našega najljubšega piva in je odlično naravno zdravilo proti nespečnosti. Hmeljev čaj lajša živčnost in zmanjšuje stres. V 400 ml vrele vode zmešajte 3 žličke hmelja. Pustite stati dve uri, nato precedite. Čaj popijte pred spanjem.

11. Med: univerzalno zdravilo za vse, tudi za dober spanec

Klasičen recept za boljši spanec sta toplo mleko in med. Med je univerzalno zdravilo, zato pomaga tudi pri nespečnosti. Vsebuje aminokislino triptofan, ki se uporablja za proizvodnjo melatonina. Zmešajte 8 čajnih žličk jabolčnega kisa s 250 ml medu. Pred spanjem morate zaužiti eno do dve čajni žlički tega pripravka in lažje boste zaspali. Uporabite lahko tudi klasičen recept, kot je toplo mleko, pomešano z žličko medu.

Za čim boljši spanec pa si poleg uporabe teh naravnih pripravkov priskrbite predvsem dobro vzmetnico.

SPLETNI NAKUP


Naslovna fotografija: Adobe Stock
Avtorica: Tana Stiglic Juhart
Lektorirala: Melanija K. Matoh

V kolikor izdelkov ni na voljo v spletni trgovini, nas obiščite v 4. nadstropju veleblagovnice Nama ali nam pišite na perfecta.nama@perfecta.si in potrudili se bomo ustreči vašim željam.

Aktualno