Kakovost spanja
20 Jan 2017

Kakovost spanja

Ni boljšega občutka, ko se zjutraj zbudimo spočiti in naspani. Dan začnemo polni energije in elana, sama imam občutek, kot da me nič ne more ustaviti. A to, je prej izjemna kot pravilo, zato sem malce pobrskala za nasveti, kako do boljšega spanca in kaj lahko na tem področju naredimo sami.

Ni boljšega občutka, ko se zjutraj zbudimo spočiti in naspani. Dan začnemo polni energije in elana, sama imam občutek, kot da me nič ne more ustaviti. A to, je prej izjemna kot pravilo, zato sem malce pobrskala za nasveti, kako do boljšega spanca in kaj lahko na tem področju naredimo sami.

Odprava oziroma zmanjšanje količine zaužite kave, cigaret in alkohola

Predvsem se jim izognimo pozno popoldne in pred spanjem. Že dve pijači s kofeinom, ki ju spijemo v toku dneva, poslabšata kakovost spanja. Kofein ne najdemo le v kavi, čaju in brezalkoholnih pijačah, temveč je lahko prisoten tudi v čokoladi, jogurtih, sladoledu, zdravih in prehranskih dopolnilih.

Alkohol pred spanjem morda res pomaga zaspati, vendar negativno vpliva na fazo trdnega spanca. Poleg tega prevelika količina dolgoročno škoduje in lahko povzroči kronično nespečnost.

Tudi kajenje tik pred spanjem ali ob nočnih zbujanjih utegne pomagati, vendar ima nikotin negativne učinke (tudi) na spanje. Splošno je znano, da je med kadilci več »nespečnežev«. Tistim, ki opustijo kajenje, se navadno čez čas izboljša tudi kakovost spanja.

Zelišča za mirne živce in boljši spanec

Izboljšavo prinesejo čaji z baldrijanom, meliso in hmeljem. Še posebno hmelj, ki je preskušena sestavina čajev, ki podpirajo spanje in blažijo živčnost.

Sprostite se

Preden greste spat, spijte kamilični čaj ali mlečni napitek, poslušajte umirjeno glasbo ali berite kaj nezahtevnega. Dobra je tudi kopel s pomirjujočim eteričnim oljem.

Postelja naj bo za spanje

Spalnica naj bo miren prostor, namenjen samo spanju. Če je to nemogoče, poskusite posteljo ločiti od delovnega prostora vsaj z zaveso. V postelji ne jejte, ne glejte televizije in ne razpravljajte o težavah. Težave pustite v drugje – napišite jih na papir in ga pustite v drugi sobi.

Spat pojdite vedno ob istem času

Ljudje, ki res dobro spijo, hodijo spat vedno ob isti uri in vedno ob isti uri vstanejo. Vstanite tudi, če se vam zdi, da ste še utrujeni in bi še malo poležali, čez dan pa ne dremajte. Tako si boste uredili cikel spanja in budnost, saj bo telo natanko vedelo, kdaj je čas za počitek in kdaj za budnost. Urnika se poskusite držati tudi med vikendi.

Spite predvsem ponoči

Popoldanski počitki vas lahko prikrajšajo za nočni počitek, saj zvečer ne boste zaspani. Omejite dnevno spanje na največ 30 minut v popoldanskem časi. Če delate v nočnih izmenah in je spanje čez dan za vas neizogibno, si v prostoru zagotovite popolno temo. Če delate običajno in imate podnevi težave z zaspanostjo, dovolite naj v vaše stanovanje posveti svetloba, ki vas bo ohranjala budne.

V posteljo se uležite, ko ste zaspani in takrat ugasnite luči

Če v roku 15 do 20 minut potem, ko se boste ulegli v posteljo ne boste zaspali, vstanite in s poskušajte z nečim zamotiti. V posteljo pojdite ponovno, ko boste začutili zaspanost. Ne trudite se zaspati na silo. To bo le povečalo stres in dodatno spodbudilo budnost.

Avtorica:

Tjaša Kokalj

Manekenka, model, modna novinarka, blogerka, stilistka in voditeljica resničnostnega šova TOP4 s Tjašo Kokalj

Podeli s prijatelji:
Deli na Facebooku Deli na Twitterju Deli na Pinterestu

Naša spletna stran uporablja računalniku neredilne piškotke, ki vam omogočajo prijetnejšo izkušnjo.

Več

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Nama d.d.